Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

måndag, januari 19, 2009

Dags att börja reka musikvåren

Jag har mina principer när det gäller inbokningar av saker. Så mycket som möjligt hålls öppet. Oftast för att se till att tidsoptimisten i mig inte trampar på för många tår. Men en sak är säker: Den 19:e mars spelar Jonathan Johansson på Svanen. Jag är ledig den helgen. Be there or be.. ja, ni vet. Skivan kommer ut den 9:e februari!

Storan dyker det upp lite småspännande saker:
- Peter Bjorn and John 27/2
- Timo Räisänen 4/3
Überhajpade Glasvegas, som enligt mina skottska vänner inte är riktigt lika poppis på hemmaplan som här, har lyckats sälja ut alla sina spelningar i Sverige. Jag får bilder av ruffiga Glasgow i mitt huvud och tycker inte att musiken är så jättemysig direkt.

Pustervik och Woody West bjuder på lugna och fina skotten James Yorkston 5:e februari. Kan nog bli fin onsdagsunderhållning.

1 kommentar:

Anonym sa...

De ar javligt poppis i Manchester iaf...