Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, januari 18, 2009

Om att satsa

Första riktiga helgen på jobbet är avklarad! Lite smånervöst i lördags innan jag kände att jag hade koll på allt runt stängningsrutinerna. Tur att jobbarkompisarna inte verkar gå av för hackor. Me like! Det är många knappar som ska slås av, papper att hålla reda på, nycklar, pengar och man blir lätt lite snurrig. Gick ändå ifrån anläggningen med känslan av att jag faktiskt kommer att fixa det här på ett bra sätt väldigt snart. Magkänslan brukar man kunna lita på.

Lördagen var nog överhuvudtaget magkänslans dag. Friskt vågat, hälften vunnit.

Imorse låg det ett fint täcke snö över Majorna när jag begav mig mot jobbet. Det jobbar uppenbarligen inga vaktmästare på söndagar som springer runt med salt och annat obehagligt. Bra tycker jag. Vaktmästare måste ju vara lediga de också. När jag slog upp portarna en stund senare fullkomligt galloperade ett gäng människor in mot löpbanden. Snörädda hurtbullar.

Andra konstateranden under dagen:
- Jag är sjukt misstänksam mot proteinshakes (länge leve bananer!)
- Tränandet börjar verkligen ge resultat nu!
- Jag är nog på väg in i en ny kent-period. Förhoppningsvis en konstruktiv sådan.
- Det är utmattande att vara ny på jobbet.
- Baka bröd är ett bra sätt att ha kvalitetstid med sig själv på.
- Imorgon startar nya kursen "Lärande och kompetensutveckling", vilken jag har väldigt många väl förutfattade meningar om. Att sova på föreläsningen eller sova hemma, det är frågan.

So long så länge och hörs snart, vänner.

Inga kommentarer: