Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

måndag, december 08, 2008

Tomten! Ge mig en telepateringsmaskin i julklapp

När jag öppnade mitt postfack trodde jag att jag skulle hitta min stora tjocka personlighetspsykologibok. Ingen bok så långt jag kunde se, men däremot ett brev från Nisse.

Budskapet framgår tydligt: Nisse tycker det är dags att jag gör mig av med mitt julhatande. Brevet från Nisse innehöll, förutom uppmaningen, en mycket klämkäck och kontroversiell julskiva och en massa nejlikor och kanel och diverse svårdefinierade blad från någon annan julbuske.

Nisse bor tydligen i Malmö. Ellen förnekar starkt att hon håller honom fången. Men vem skulle inte vilja bo hos en av södra Sveriges mesta julälskare? Jag skulle gärna byta med honom.

Inga kommentarer: