Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

måndag, november 24, 2008

Positiva gatan

Morgonen fördrevs genom ett vankande fram och tillbaka i väntan på resultaten från organisationsteorin. Inga koppar med kamomillté kunde lugna den oroliga själen. Inte ens ett försök till avreagering på gymmet klockan 8 morgonen tycktes hjälpa.

När dagens föreläsning började hade tentaresultaten fortfarande inte kommit ut. Hjärnspöket höll sig dock på behörigt avstånd. Det var längese jag fick träffa alla klasskompisar och märkte att jag faktiskt saknat dem. I pausen visade det sig dock att resultaten dykt upp på portalen. Jag ville inte titta. Väntade och väntade men gjorde det till slut.

Första 15 poängen är säkrade! Halleluja. Dags att lämna sociologin bakom sig och fokusera på psykologin. 12 dagar kvar till nästa tenta.

Sen ansåg jag att dagen var fulländad och åkte och handlade. När jag samlat ihop mellanmjölk och bananer och allt vad man kan behöva ställde jag mig i kassakö. Jag blev tvungen att gå ur kön. Inte förän jag ringt mamma kunde jag återgå till kön. Lätt skakig och förvånad.

Vilken dag. Det är konstigt hur saker kan sammanfalla. Jag kokar risgrynsgröt och försöker smälta saker och ting. Ingenting i världen är lätt, men med rätt inställning kan man nog göra vad som helst.

2 kommentarer:

Emma sa...

Vi är grymma!!! När ska vi fira?? Lördag på Liseberg kanske? =) Kram

Johanna sa...

Visst är vi det ;) Låter som en ypperlig idé! Får spåna imorgon. kramen