Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, september 02, 2008

Vill du också ha en snigel på ögat?

När det knackade på dörren för en stund sedan var den första reaktionen: Radiotjänst! Helsinkis frusna gator! Jag kommer garanterat att få en snigel på ögat, även om jag inte ens har tv.

Det var inte Radiotjänst. Det var Ove. Ove jobbar för Hyresgästföreningen. Vi pratade om hyror, konjukturer, förmåner och att det är tillsammans som vi är starka. Sedan spårade diskussionen ut till Falkenberg och Coop Forum och Lilla Finas Väg och cellerna under Varbergs Fästning och hur Ove jobbat för Fazer och introducerat Dumle-kolan och undersökningen som sa att 85% av Fazers butikssäljare blev kallade för Dumle och Haga och frugan och Stenafärjor. Till sist fick jag ett inbetalningskort av den goa runda mannen i dörröppningen.

Tyvärr tillåter inte min studentekonomi några extra uthävor. Däremot kan man konstatera att Göteborgare är ett härligt folkslag. Ove har förgyllt min dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aah Dumle som ar ett av varldens godaste godissorter till och med! Inte illa!

Johanna sa...

Nä, inte illa alls faktiskt! Mannen ifråga lätt rätt så stolt.