Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, augusti 31, 2008

Trångboddhet (2)

På lågstadiet spelade vi blockflöjt med en bitter musiklärarinna från Kommunala Musikskolan. 10 stycken små ettor tutade sönder damens trumhinnor i ungefär två års tid. Jag kände att det var dags att uppgradera mig. Tvärflöjt blev valet. Tyvärr är mina läppar felkonstruerade och kan inte spela tvärflöjt. Jag ville skära av den lilla tappen på överläppen. Tvärflöjtskarriären varade i två veckor. Min nye musiklärare bestämde att jag skulle spela klarinett istället.

När jag gick i 9:an fick jag en gitarr. Efter det ville jag aldrig mer spela klarinett. Klarinettkarriären varade i 7 år.

Men nu kanske klarinett inte är så dumt i alla fall? Måste be päronen rota fram den ur garderoben och ta med den nästa gång. Klarinettsolo!

Inga kommentarer: