Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, september 02, 2008

September

Stora kliv eller bautakliv. Första lönen från CSN har anlänt. Det är insparksvecka och jag är mitt uppe i en social karusell av storlek större.

Igår träffade vi de fyra lärarna som är ansvariga för årets kurser. En hel del prat om hur det är att plugga på universitet. Framförallt har tonvikten legat vid frågan: Vad är och gör en personalvetare? Ett grupparbete med lite fältarbete startades. Kan nog vara bra för motivationen! Blev en liten sjörövarrunda med kåren senare på kvällen. En blöt tillställning utomhus, lagom inomhus. Stannade på Viktoria till halv 10. Somnade som ett barn.

Av någon anledning orkade jag mig upp. Att mina rutiner är som bortblåsta märktes i morse... På något vis lyckades jag ändå komma med vagnen i tid. Möter en klasskompis på perrongen. Vi sover nog mer eller mindre båda två. Pratar i sömnen om allt och inget hela vägen. Studieteknik i en sal utan syre. Matlådan intogs på handels. Springer in i någon som jag egentligen känner i dörren.

Efter middagen tar vi in på ett café och fortsätter grupparbetet från igår. Mysigt! Blir ännu mera fika lite senare när vi träffar våra faddrar. Dagen avslutas med pensionärsvarianten av brännboll: brännboule. Gå istället för att springa och rulla istället för att kasta. Ser sjukt roligt ut när alla höftar sig fram.

En del höftar vidare för att ta en pilsner. Jag och min namne ur tvåan tar en lång promenad mot Majorna. Köper mellanmjölk och bananer på Konsum. Lycklig och fullständigt helt och hållet jätteutmattad. Imorgon äger den stora insparkstävlingen rum. Dags att ladda batterierna. Godnatt!

Inga kommentarer: