Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, september 17, 2008

Energipåfyllning

Under dagen har jag nog mer eller mindre insett att min kropp skriker efter trygghet. En fast punkt. Eftermiddagen har tärt på rätt många plan. Efter att funderat en stund kom jag fram till att det bara finns en lösning. Jag kapitulerar. Jag åker hem i helgen. Hem till ingenstans. Hemlagad mat och lite ovillkorlig kärlek, det är nog det enda rätta just nu.

Gick rundan runt Röda Sten innan. Pratade med Åsa hela vägen. Stannade och tittade på Stenabåtarna en stund medan allt och inget flög förbi på telefonlinjen. Vissa människor kan man lita på varsomhelst och närsomhelst. Att någon orkar lyssna är guld.

Inga kommentarer: