Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, september 19, 2008

Jag blir glad av bacon

Sängen has been replaced! Skrothögen bars ut av två män som som sedan kom tillbaka med en ny. Hittils hade de inte haft en enda reklamation på den här typen av säng. De tillade dessutom att jag bara kan höra av mig igen om den nya sängen också går sönder. Känns bra det här.

(Det är inte så att jag kommer ligga stel som en pinne och vänta på att den nya också ska gå sönder. Neisch.)

Har matat mig själv med bacon- och prästostsås. Lyssnar på kent. Blev lite inspirerad när jag hittade två andra knetfanatiker i klassen. Det var ett tag sedan sist. Kör självpepp a la Carolina Klüft på alla fronter. Packar ner det nödvändigaste, böckerna och snart mig själv.

Det är nog mer än en månad sedan jag var i Falkenberg sist. Och även om jag längtar hem så längtar jag inte efter staden, utan snarare efter personerna och tryggheten. Nåja. I helgen ska Mari firas, ett par böcker läsas, jag ska spela elgitarr hejdlöst högt, kanske plocka svamp med min lilla mamma och ladda batterierna.

Inga kommentarer: