Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, juli 27, 2008

Okänt nummer

På min födelsedag frågade min kusin Soldaten om han kunde få te till prinsesstårtan (ingen födelsedag utan prinsesstårta). Sedan drack vi te och pratade tills klockan blev halv 12. Borta är hård muskelknutte, här är mjuk muskelknutte. Vad gör de egentligen med folk i lumpen?

För övrigt var födelsedagen en trevlig tillställning. Fick en massa flytta hemifrån-prylar och annat praktiskt. Min farmor gav dessutom bort en av sina heligheter. Ett silverarmband som hon gjort själv för längesedan och nu graverat in Johanna, 2008-07-24 och Farmor i. Lite rörd blir man allt.

Blev tidigare på dagen hotad av en mystisk människa att åka till parkeringen vid badplatsen. Stod mitt på torget och var på väg till systemet. Skrattade som en galning när jag insåg att det var Ellen. Alkoholist-Bosse gav mig skumma blickar, men vad spelade det för roll? Jag styrde kosan mot mitt mål. Väl framme väntade skyltar, ballonger och ett snöre att följa. Snöret slutade på en picknickfilt i skogen. Fint.

Inga kommentarer: