Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, mars 06, 2008

Nar sommaren kommer

Jag ringde upp min syster efter att jag slutat jobbet. Vi envisas med att kalla varandra for Kaestin. Det ar bara en av sakerna som bara vi forstar. Liten som en bubbla som ingen kan sticka hal pa.

- Kaestin, vet du vad?
- Nej, vad da?
- Jo, jag och Sandra har hittat en festival som vi vill aka pa och det ar jattemanga bra band och vi tankte att liksom, ja du vet Hastpojken och Alf och Hakan Hellstrom och Anna Jarvinen och Caesars och Billie The Vision och Jonas Game spelar och nar kommer du hem?
- Vill ni ha skuts, ar det vad du forsoker saga?
- Vill du folja med!?!?
- Haha, det ar klart jag foljer med.
- Mamma blir nog lite mindre orolig om du foljer med.

Min syster vet precis var hon har sin taxi. Eller oj, jag menar, syster. Hur som helst verkar arets upplaga av Siesta bjuda pa en hel del saker. Eftersom jag kommer vara helt jetlaggad efter Thailandet lar det inte bli nagra problem att vara lite galen ett par natter.

PS. Det finns fortfarande tva platser att fylla i den lilla bla golfen vid namn Bajlen DS.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej tjejen! du kom hem den 17 april va? i så fall kan du preliminärboka kvällen den 19..du får reda på mer när allt är spikat=) kram kram du är saknad!!

Anonym sa...

Min kusse ska ocksa till siesta! Vilka datum ar det? ska du fortfarande till emmaboda?
kraamar

Johanna sa...

Asa: Den 17:e april kommer jag hem ja! 19:e later sjukt bra. Rakna med en laddad Johanna. Wehei!

Annie: Siesta ar (typ) 29-31 maj. Far se hur det artar sig med Emmaboda. Antagligen blir det nog inget. Ska tillbaka pa semester i Edinburgh vid den tiden om jag inte minns fel. Men man vet aldrig!