Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, mars 14, 2008

Stackars Skottie ar utkonkurrerad

Idag sa en av vara regular customers (small cappuccino, no chocolate on top) att han gillar mina cappuccinosar allra mest. Jag blev glad. Egentligen saknade just denna kopp den perfekta ringen av kaffe runt skummet. Men anda. Han gillar nog att dricka skummet fore kaffet.

Tva sekunder senare borjar den lilla tanten med den ljusbla kjolen rora sig mot kassan. Eller mer kand som "medium black lady". Strax efter lunch dyker Skottie upp. Nar man fragar vad han vill ha far man antingen svaret "Whiskey, whiskey!" eller; "A wee kess, a wee kess honnie!". Den store mannen haltar ifran kassan, visslar pa de forbipasserande servitriserna och satter sig i forsta lediga fatolj.

Medan jag gar ut med Skotties wee cappuccino tanker jag pa att det bara ar en manad till min sista espresso rinner ur kaffemaskinen. "Joanne, sexy! Thank you.", grymtar han mellan lostanderna.

Vissa kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjarta.

Nu: gymmet.

Inga kommentarer: