Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, mars 04, 2008

En liten guide

Jag tankte att det kunde vara bra med en liten kort guide till Edinburghs basta klubbar/stallen. Far jag lov att presentera:

Liquid Rooms- Pa onsdagar kor Liquid Rooms Indi-Go. Stallet brukar, framat smatimmarna fullstandigt koka. Alla drinkar £1. Intrade £3 (om du inte har lyckan att vara student). Pa fredagar kor de EVOL. Samma musik, men aningens dyrare. Hur som helst ett hett tips. Ligger pa Victoria Street, nara Grassmarket.

The Tron- Sjalvklara forfesthaket pa onsdagar. Ligger nara Starbucks utmed The Royal Mile. Schysst musik (nar de inte sander fortboll) och billiga drinkar. Bakatlutad stamning. Pa mandagar har det ett pop quiz som jag aldrig riktigt lyckats forsta mig pa.

The Egg- Ligger i stadens Art College. Det ar hit den riktiga indie-pose eliten dras. Pa lordagar spelas helt juvlig musik (60-tals pop, en del elktroniskt, lite dans och andra mystiska saker). Stallet ligger inte jattecentralt, men det ar vart att testa.

Citrus Club- Har inte lyckats dra med mig nagon till Citrus Club annu. Ligger nara Filmhouse vid Lothian Road. Hur som helst kor de indieclub, i alla fall vad jag vet, pa fredagar. En joker helt enkelt.

Ett annat stalle som kan vara vart att testa ar Cabaret Volataire. De har bade permanenta klubbar och gast DJ:s. Bra konsertlokal. Ligger nara The Tron, pa vag ner mot Cowgate.

Ikvall daremot blir det ingen av stallena ovanfor. Valgorenhetsgala pa The Ark ar det som galler.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag kan ju vittna om att det är väldigt trevligt på The Egg iaf. Både musik och folkmässigt!
Imorgon åker jag! Då blir det lära känna de schyssta klubbarna i manchester.

Anonym sa...

Hej!
Tack snälla för tipsen. Jag har redan hittat till Ägget några gånger och the Tron tittade jag in på en gång, de kände jag till sedan tidigare. Men Liquid room har jag inte orkat ta mej in på än, kön är alltid så olockande lång, men det och de andra ställena ska prövas snarst möjligt.
Vad snällt av dej att styra upp en liten guide.
Tack igen.
Hej, från Sara