Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, februari 20, 2008

Isbrytning

Nar jag vaknade i morse oppnade jag mitt hogra oga. Jag stangde ogat och dromde en stund till. Vanster oga oppnades. Efter en stund insag jag att jag lag insurrad i tva fleecefiltar i det vita lilla rummet i lagenheten. Jag oppnade bada ogonen, och med ens visste jag precis vad jag gjorde igar kvall.

Jag tog mig ut till koket. Klockan var sakert narmare tva pa eftermiddagen. Det ar sa typiskt mig att dromma bort en dag. Jag tog ett av applena i fruktskalen. Ett rott krispigt apple. Plastpasen fran Tesco upplyser mig om att applena ar av sorten Braeburn. I cd-spelaren: Radio Dept.- Strange things will happen.

Igar drack jag whiskey. Igar gick vi till en open mic. Det var inte manga skottar pa puben, men jag kunde inte rakna dem. Precis innan stagning stallde sig en blond froken med rod kofta framfor mickrofonen pa puben. En lanad Bluebellgitarr och ett rum med folk. Hennes dialekt ar svarplacerad. Den paminner om skottska, men ibland bryter nagot helt annat igenom. All blickar pa en

enda

punkt.



Det finns manga kickar i livet. Den har var nog en av de battre jag varit med om.

Sedan blev allt lite mer overkligt. Folk kramade mig, nagon sa att den nastan foll av stolen och nagon kom med forslaget att vi ska aka till Glasgow och repa.

Gashuden pa mina armar vagrar att ge med sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va modiigt av dig att våga!!! det hade jag nog aldrig gjort. hoppas du har det toppen! ha de så bra kramar i massor

heddacarolina sa...

Johannahoney!!!

Damn, jag saknar dej, tusen ganger mer an jag saknar min gitarr, och efter tre manaders gitarrabstinens ar det ratt mycket.

Lucky Ave. & 7:th kanns avlagset har i soliga alperna. Och egentligen vet jag knappt vad jag tanker saja. Orden forsvinner mellan hjarnan och tangentbordet.

Bara fortsatt spela, at mig med, sa jag inte blir helt knapp.

Tusen kramar!!!/ H

Anonym sa...

Hej.
Jag bara råkade snubbla in på din sida när jag letade efter lite softa ställen i Edinburgh. Jag har nyligen flyttat hit och letar ivrigt efter pubar/klubbar med bra musik. Har just snokat på din sida och insett att vi gillar samma typ av musik. Har du några heta tips om var jag kan gå?
Tack tack.
/Sara