Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, maj 09, 2007

Förhoppningar och regnbågar

Jag fick just ett mail från Boplats Göteborg. De tyckte att jag borde logga in någon gång snart, annars skulle min köplats försvinna.

Jag blev sugen. Fruktansvärt sugen.

Tänk när man kan göra precis vad man vill till middag, ta hem folk utan att det stör och ha vilka möbler man vill. Och tänk så mycket folk man kommer träffa. Vill nu! Känns som om det kommer bli Göteborg eller Linköping om jag ska plugga någon gång. Men till hösten blir det ju en korttidsflytt till Belle & Sebastian-land. Min mamma funderar redan nu på vad hon ska skaffa för ett substitut (ännu mera fågelskådning, stensamling, bullbak och hundpromenader?). Hon kommer gråta hysteriskt när jag åker.

Och visst känns det tråkigt att lämna allt man har här. Men jag kommer hem, det gör jag. En vinter till i den här stan kommer att ta kål på mig. Den bästa lösningen är helt enkelt att få lite nya utmaningar, och samtidigt upptäcka världen lite.

Först av allt ska i alla fall sommaren njutas av. Det har varit den bästa våren på hur länge som helst, så sommaren har potential! Det här kan bli så bra.

Inga kommentarer: