Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, maj 06, 2007

Timmar, minuter och sekunder

Igår var en spännande dag. En kontrasternas dag. Efter middag var jag uppe i skogen. På vägen dit hamnade jag ett par meter från en ekorre. Vi tittade på varandra i någon minut. Antagligen trodde den att den var osynlig. Hur som helst skuttade den vidare och började knapra på en kotte. Själv skuttade man vidare till kärret för att fiska skalbaggar. Vad underbart kul liksom... Det var åtminstone fridfullt.

Några timmar senare var vi på väg till Halmstad för att se Sahara Hotnights. Attityd så det bara stänker om det! Och kan undra hur många gånger trumsetet spreds över scenen? (7?) Tyvärr började jag lyssna in mig på nya plattan 4 timmar innan konserten, men det ryktas ju om att det kommer fler chanser. Om jag har räknat rätt kommer det blir minst 3 Sahara Hotnights-konserter den närmaste tiden. En i maj, en i juni och en i juli. Och nu är ju för övrigt stommen till Hultsfred fixad. Det här bådar gott!

När konserten var slut damp det ner ett sms i min inkorg. När jag kört hem konsertsällskapet kände jag att det fanns energi kvar. Äh... man lever bara en gång, tänkte jag. Det fick helt enkelt bli stan med Åsas gäng. Helgen är inte fullbordad utan dansdansdans! Efter att jag agerat fylletaxi ända in i de djupa skogarna blev natten nästan morgon. Medan solen började skicka iväg sina första små strålar över himlen tog jag ett bett på mitt äpple, höjde Shout Out Louds-skivan några snäpp till och kände hur fjärilarna spred sig i magen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner sommar som aldrig förr!

Anonym sa...

höhö nu bombarderar jag dig! men jag har ju varit borta så länge o under den tiden har mycket hänt här hos dig (det är min ursäkt höhö). hur var spelningen? jag vill ha deeetails! lots and lots of details!

ååh det är inte mycket som slår nattkörning alltså! mörker, ensamma lyktor på en ensam väg och musik i bakgrunden. jag tänker Usa-roadtrip, natt, citylights (JAG ÄLSKAR citylights, dunno why), en schysst classic-kärra, körning med en hand och det perfekta soundtracket.
man, I love daydreaming.

Annie sa...

Haha! Så du kunde inte hålla dansnerverna i styr i alla fall? ;)

Johanna sa...

Ergun: Visst känns det som om sommaren är på gång! Det gillar vi.

Ia: Det är lungt! Bomba så mycket du vill ;) Har inte tid att skriva så mycket details just nu... Ska se om jag hinner lägga upp ett inlägg till om det. Eller så får du en sammanfattning här: Vi stod långt fram, för publiken var inte så vild (det är den inte i Halmstad). Hur som helst såg vi sjukt bra. Konserten var bra tycker jag, men som sagt: Jag måste lära mig de nya låtarna. Sahara Hotnights är iaf coola. De gör saker med pondus. Efteråt snackade jag och Annie lite med Josefine. Typ: Ehhhh.. Hej! Får vi ta en idolbild? Hon tyckte nog vi var lite konstiga, men det var det värt ^^

Och nattkörning är grejjen. Det är värt att ta en omväg bara för att få vara ute lite till. Magiskt!

Annie: Den dagen mina dansnever går att hålla i styr finns inte. Det liksom kliar i armarna och bena ;)