Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, april 26, 2007

På en skinande cykel

Precis när jag svängde in på grusvägen som går över det stora fältet dök Håkan Hellströms Mitt Gullbergs Kaj Paradis upp i hörlurarna. Fort fort fort, med solen i ögonen, rullade jag och cykeln framåt. En humla flög upp jämte mig och vi körde ikapp ett par meter innan den hittade något intressant på marken. Precis där kände jag att jag levde. Det stannade i ett par sekunder, för att sedan blåsas bort. Det var längesedan. Det var riktigt längesedan jag kände riktig glädje.

Efter att jag svängt höger vid den gamla ladan upp mot skogen dök Mississippi kan vänta upp i hörlurarna. Där vid bäcken är grusvägen snarare en stenväg. Jag märkte att jag tappat min väska ett par meter bakom mig. Precis när jag ställt cykeln på sitt stöd dök en citronfjäril upp. Den cirklade några varv framför mig, för att sedan flyga vidare mot solen. Just då kunde jag inte värja mig. Det kändes som om jag svalt hela det stora gula klotet. Ett andetag in och fnitter hela vägen från magen upp till ögonen.

När jag kom hem upptäckte jag att Emmabodafestivalen släppt ytterligare ett par band. I'm from Barcelona känns lite småexklusiva. Enligt deras myspace har de bara spelningar utomlands den här sommaren. I övrigt verkar festivalen erbjuda så mycket pop (t.ex. The Besties och Those Dancing Days) att jag ska bli mätt. Eller bara väldigt mycket hungrigare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bloggaaa! jag har inget liv så jag surfar in här varannan millisekund och hoppas på att något nytt har dykt upp. för som sagt, jag har ju inget liv så jag tänker att om jag läser om andras kan jag kanske skapa en inre "vision" av liv (du vet när man typ snor andra människors minnen o gör dem till sina egna o säger till andra att MAN SJÄLV gjort det man läst om HAHA).

nu ska jag gå o träna för det framtida liv jag hoppas infaller när jag får lön, någon gång låångt in i le future.

ajöken.

Johanna sa...

Har publicerat två bilder du kan detaljstudera nu ;) Har tyvärr inte tid att skriva något idag. Enorm psykologiuppsats med deadline om 6 timmar. Jobbajobbajobba!

Äh, vem bygger inte sitt liv på andras liksom? Herregud vad tråkigt man haft om man inte rullat sig i andras lycka/elände.

Och inte väntan på att det ska hända något kan man ju alltid träna. Eller sola sin näsa. Eller något annat kreativt. =)