Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, april 12, 2007

Och så har de lyckats igen

Dagens utmaning bestod i att slå småsystrarnas bravad, på hela 2 kassar, genom att komma hem med minst 7 kassar var. Om vi lyckades? Hrm, ehh...

Det finns nog inga som kan shoppa som jag och Ellen. Materialistisk tillfredsställelse i rätt sällskap. Tidigt i morse puttrade den småkrassliga lilla blåa bilen iväg till stationen. Vi dog inte av avgasförgiftning och hoppade på tåget. Dagen började bra med lite planering av Skottlandsresan. Framme i Göteborg inträffar Pressbyråincidenten. (En kille råkar nästan välta en tant då han får syn på oss. Han i kassan frågar om vi alltid har den inverkan på killar. Och tja, med tanke på slipsmannen så?). Efter det traskar vi en bra bit förbi Saluhallen och hänger på låset till Weekday. Efter detta jobbar vi oss metodiskt igenom hela stan upp mot stationen, för att till sist komplettera med Nordstan. Feinfeint upplägg I tell you.

Jag lyckades nog hitta precis allt jag ville ha idag. Förutom den där studentklänningen då. Jag har en bild av en lite 50-talsinspirerad klänning i huvudet. Lättare sagt än gjort att hitta något sånt... Fanns överhuvudtaget knappt några vita klänningar i hela stan. Under klänningsjakten blev vi på kuppen upptryckta mot väggen av en mycket angelägen expedit. Denna var sedan ett återkommande inslag, vilket upplevdes som mycket traumatiskt. Åtminstone lite.

Det kändes lite bättre när man tittade ner i påsarna. Blå anorak från Cheap Monday, gräsgrön klänning från H&M, svarta ballerinaskor från Nilson, ugglehalsbandet från Indiska och en hel hög med andra saker. Nu behöver det alltså inte shoppas på ett år eller två. Känner jag mig själv rätt är det dock något som kommer att ske ändå, men kanske i en lite mindre omfattning.

Jag tror ändå på att man behöver shoppa helt ohämmat ibland. Den här dagen gjorde helt klart susen. Fint väder, onyttig mat, mycket promenerande, slösande, folk överallt och tågåkande utgör en bra kombination.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du och jag JOhanna;) Oslagbara när det gäller det mesta, typ=P Får fortfarande lyckokänslor när jag går igenom nya klädhögen=) Tillfredsställelse som attan. Puss på dig

Johanna sa...

Eller hur! Det är verkligen skönt att shoppa ibland. Man behöver lite materialistisk tillfredsställelse. Det blir ju inte sämre av att göra det med dig =) Puss!

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.