Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, april 13, 2007

Det här vet du inte om

När människorna i norra Sverige hittade på ordet paltkoma tyckte de att deras nyuppfunna ord var ett av de starkaste adjektiven man överhuvudtaget kunde använda sig av. Idag har paltkoma petats av popkoma*.

Jag säger bara Billie the Vision & the Dancers, The Radio Dept., Säkert! och Almedal. Som grädde på moset damp ett färskt nummer av Sonic ner i lådan.

Herregud. Att trycka i sig så här mycket musik på en gång gör att jag känner mig helt proppmätt och alldeles, alldeles... AAAAAAAAAAAAAA!

Lyfter någon på locket till min låda lär de bli knockade.



* Ett tillstånd av fullständig upprymdhet och onkotrollerbarhet orsakad av musik ur genren pop.

7 kommentarer:

Anonym sa...

åh det är så coolt att du skriver om Billie the vision och Säkert! när jag precis fått hem nya billie-skivan samt nyligen fixat Säkert!'s skiva (ja jag är sjukt sen med den). och för att skryta/namedroppa lite mer så har jag även idag fått hem Jonathan och Hjältar som jag beställde efter att DU bloggat om dom ^^

fan vad cool jag är.

HAHA!

Johanna sa...

Du är liksom inte ensam om att vara sen, eftersom jag fick alla skivorna i brevlådan idag. Jag väntade ut prisraset på CDON. Kändes som om jag tjänade 40 eller 50 spänn där ;)

Weheeeiii! Din smak är alldeles überbra. Bara man inte är typen som stör sig på skånskan så är Ok ge mig timmarna en underbar platta. Det var någon mer som hade beställt en platta jag tipsade om. Vilken inverkan man har på folk ^^

Anonym sa...

hoho ja det där med inverkan: egentligen är du Gud bara att ingen fattat det än. kanske inte ens du själv? :O

HAHA!

ibland är jag bara så rolig att jag förtjänar ett pris eller något (nejnej, jag är inte alls egenkär! :D).

Anonym sa...

p.s. jag har utmanat dig :D d.s.

Johanna sa...

Jag är gud, det är bara det att ingen riktigt insett det än ^^

Nä, skämt åsido. Dags att komma ner på jorden igen? Å andra sidan svävar alltid en liten del av mig en bit ovanför marken.

Du förtjänar hur som helst en stor medalj för din vassa humor och din utmaningskonst. Tänk dig en sån där som folk brukar få på hästtävlingar (om du nu känner någon som någon gång deltagit i en hästtävling) i samma dimension som en tallrik. Helst chockrosa. Väldigt flashigt :D

Anonym sa...

hoho det är trevligt att sväva en bit över marken, man känner sig liksom lite bättre till mods när alla andras dåliga leverne syns så mycket tydligare ovanifrån MOAHAHAHA!

åh man tackar, man tackar! och guud ja, helst chockrosa! jag kan dela ut ett likadant pris för dig för vass humor och fantastisk musiksmak! det sistnämnda är faktiskt rätt rare här i Uppsala ska jag tala om! fast du får ju såklart en typ, snorgrön! :D
för jag vet precis vad du menar! min mamma brukade tävla när hon var mindre så det finns en del nostalgirosetter kvar hemma! :D

Johanna sa...

Höhö, det är så det ska vara. Från ovan syns allt så mycket tydligare ;)

En snorgrön har jag ALLTID önskat mig!! Och bra musiksmak är alldeles för ovanligt i Falkenberg. En handfull vettiga människor på den fronten kan man nog skrapa ihop. Så jag tycker absolut att vi förtjänar våra praktmedaljer :D