Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, februari 10, 2007

Vasst

Jag skickade in psykologiarbetet 23:59. När jag tryckt på knappen kunde jag se den lilla klockan i hörnet av skärmen nollställa sig. Imorgon ska jag fotografera blommor hos min mammas 75-åriga, samlande, fullständigt pillimariska moster. Hon har allt i sitt hus, och då menar jag ALLT. Förra julen lyckades jag räkna till 63 tavlor. I matsalen alltså. Antalet allergiframkallande ryamattor i den långsträckta hallen ska vi inte diskutera. För övrigt har hon en teckenspråksrelation med sin granne tysken, ger oss chokladpraliner i form av bananer med Vodka Gorbatsjov i och gillar att köpa röjsågar hos motorhandlaren i byn.

Inga kommentarer: