Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, juni 04, 2006

Crazy

Är fullständigt förälskad i en låt (oj, vad ovanligt Johanna!) nu igen. Gnarls Barkelys Crazy passar inte riktigt in i standardmallen för den musik jag gillar. För det mesta, men inte alltid, gillar jag musik som är rund/fluffig på utsidan och fruktansvärt taggig på insidan. Musik som är som jag. För jag är nog ganska snäll för det mesta. Folk tror inte jag kan bli arg. Egentligen stämmer det inte alls. Det är bara det att det krävs ganska mycket innan allt brister. Och skulle någon lyckas reta upp mig så mycket, då blir det ett helvete. Antagligen. Okej, nu svävade jag ut lite. Tillbaka till den där Gnarls Barkley-låten. Vet inte riktigt vad det är för en genre...


...2 sekunder senare
http://www.rockparty.se/content/festivalinfo/artist.asp?Id=873. Det här är inte sant. Första gången på år och dag som jag fastnar för hiphop. Gillar det där gunget med basen. Äh, det där med genre och sortera musik i fack är inge vidare egentligen. Vi ser till låten tycker jag.



I remember when
I remember
I remember when I lost my mind
There was something so pleasant about that place
Even your emotions had an echo
In so much space



Nu ska jag, i egenskap av Malins personliga fotograf, ta bilder på hennes pappas trädgård. Hästen fick vi ju sålt, men stolen gick det inte så bra med (den hamnade på Röda Korsets second hand). Trädgården vill tydligen komma med i någon tidning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fastande stenhårt för den här låten jag med, från första gången jag hörde den... Den är fantastisk!!!