Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, maj 09, 2006

Öppna er för värdsaltet

Åh herregud. Min indiepophjärna håller på att koka över. 8 nya artister till hultan idag. Inga jag kände igen innan. Men jag har gjort det och det och det och jag är så... Därför har jag en hel musik att lyssna på nu. 5 av 8 kopplades på något vis ihop med indie.


Gud vad jag är alternativ.


Otroligt. Det är konstigt vad folk ska ha svårt att förstå sig på musik. För en del är musik det som går på RIX Fm. Det slutar där. Stopp! Du kommer inte längre. Visst. De spelar musik på radion. Det kan ingen förneka. Från början menade, förhoppningsvis, författaren något med låten. Men när tillräckligt många gått runt och nynnat på orden eller melodin så mister låten sin gnista. De som nynnar på den menar ingenting egentligen. De missbrukar den. Det är ungefär som med godis. Folk vräker i sig för att det smakar så bra, men i slutändan blir de fula och feta och finniga. (Observera: Vid överkonsumtion). Det är likadant med radiomusiken. Folk sväljer allt med hull och hår, vräker i sig av den lättsmälta musiken. Men i slutändan mår de bara dåligtdåligtdåligt. De blir förstörda. Och begränsade.


Gud vad jag är alternativ.


Bli inte galen om du någon gång försöker prata musik med någon som råkat ut för ovanstående. Personen vet inte bättre. Det är illa, men inte obotligt. Varför inte börja mata personen med lite varierad kost (musik) i smyg? När personen frågar om du kan lägga in något med Darin, Da Buzz eller Carola i personens mp3-spelare så säger du självklart ja. Du gör som du lovat, men smyger in lite annat nyttigt. Lite grönsaker liksom. En annan fin idé är att göra en blandskiva. Äh, gud. Börjar inte det här kännas lite Äntligen Hemma? Jag borde försöka praktisera lite på folk. Se om de går att bota. Det är mitt ansvar att rädda världen! Eller inte... Man kan åtminstone försöka rädda folk från trångsyntheten. Öppna ögonen mina medmänniskor, se altet!


Gud vad jag är alternativ



Vad är det för fel på mig? Fan vad jag tjatar.

Inga kommentarer: