Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, maj 09, 2006

Som i reklamen

Jag sitter i ett hörn av biologiavdelningen. Inte en jäkla kotte här. Bara jag och Amina. Just där jag sitter, 20 centimeter från det lilla växthuset, luktar det sjukt illa. Lite kaffesump, lite jord och lite viförsökerruttnanågotförattsehurilladetkanlukta. Sitter och kikar runt lite. Är lite småsugen att åka till Stockholm och min faster/gudmor i sommar i alla fall. Hoppas man får någon helg över så man kan åka upp. Ljumma vindar, Vaxholmsbåtar, massor med folk, shopping, söta kusiner och sommar. På Resarö är allt som i en Pripps Blå-reklam. Det tar inte hundra år att ta sig från skärgården in till Stockholm heller. Har världen lust att åka till både Weekday och Tjallamalla och shoppa. Hade garanterat köpt mig full på accessoarer där: http://www.tjallamalla.com/

1 kommentar:

Elba sa...

AH! picknick är myspys :) tjallamalla är kool, men affären kan bli av en liten besvikelse, då internetshoppen är kalas.. tycker jag. (iallafall den gången jag besökte affärn)
Hej Johanna!