Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, maj 24, 2006

Jag känner en båt

Sitter och lyssnar på Pop Non Stop. P3 är helt klart min favoritkanal... Särskilt P3 Svea. Men just nu tvångslyssnar jag. De försöker förutspå årets sommarplåga. Vad sägs om Basshunters Botten Anna? Euuuuh! Det låter som om de sjunger Jag känner en båt, fast egentligen sjunger de Jag känner en bot. Vad farao menar de med det egentligen? Jag är nog lite efter. Har egentligen aldrig förstått mig på technoskakarumpansmurfarna-remixer. Som annat alternativ har de Hard Rock Hallelujah med Lordi. Snälla. Snälla rara världen. Kan ni inte rädda mig ifrån dem? De är läskiga. De vill skrika Haaaaaard Rock Hallelujah med tysk accent i mitt ansikte tills jag känner mig lika liten som Nils Karlsson Pyssling.



Dagens present: Ett års ständigt lyssnande på The Concretes eller P3 Svea (http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?ProgramID=1605) till Lordi, Basshunter, Carola och alla andra stackare som kommit på fel spår.




(En lektion är inte helt fel. Käka på thairesturang med mammsen och syrran efter utvecklingsamtalet. Mys! Nu ska jag bränna en skiva att lyssna på i bilen)



2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha... jag fick precis reda på det... de snackar i cs-termer, har du inte förstått det? Hahahaha, "jag känner en bott, hon heter anna, anna heter hon. Och hon kan banna, banna dig så hårt".... hahha klockrent!!!

Anonym sa...

du är ju kass anonymous, CS har inget med saken att göra. Vart skulle du isåfall få banna ifrån? Det handlar om ett dataprogram som skrivs för att hålla reda på en kanal i ett chattprogram (i detta fall mIRC, som egentligen är bara är en klient - men nog om det). Beter sig folk illa känner BOTen (som för övrigt är förkortning av roBOT) av det och sparkar ut han/henne (även kallat banna). Spamma betyder att någon skriver ut flera meddelanden, typ 100 meddelanden i minuten, vilket gör att ingen annan får säga sitt. Dagens lektion i IRC-världen. Känn på den.