Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, maj 23, 2006

Hultsfred

Meddelande från systeryster genom springan i dörren:
"Ehh.. Johanna?!? Vi i familjen tror att du kommer få hörselskador om du lyssnar på så hög musik"

Tack upplysningen kära syster. Det är nämligen inte så lätt att fatta själv. Antagligen är jag redan hörselskadad och får gå till hörselvården tillsammans med [paeinsioneeararna] när jag är 35. Det är inte alls kul. Faktiskt. Men när man sitter där med världens mest känsloladdade låt i högtalarna, då åker volymen omedvetet upp. När Henrik Berggren i Broder Daniel sjunger om om den hemska världen i Cruel Town så sjunger liksom själen med. Och det högt. Därför höjs volymen liksom. Förresten ska Berggren till Hultsfred. Det är sååå undebart. Halleluja i himlen. Tiger Lou ska också dit. Alla band jag någonsin har kunnat drömma om ska dit. Kanske inte riktigt alla, men många. Det börjar därför bli lättare att göra en lista på artister jag fortfarande väldigt gärna vill se, men som inte kommer till Hultsfred.


  • Håkan Hellström
  • Shout Out Louds
  • Sahara Hotnights
  • Timo Räisänen

.. och en hel hög till säkert.


Nu tycker systern i fråga att jag borde flytta på mig. Bäst att göra det.

Inga kommentarer: