Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, april 27, 2006

Ludd

Världens längsta dag idag. Blivit fastluddad vid olika böcker hela dagen. Otroligt stimulerande för själen. Hade till och med teori på idrotten, vilket i och för sig är intressant. Gjorde olika enkäter för att få oss att tänka. Jag försöker vara hälsosam och allt det där, men det faller på några ställen. Ingen är perfekt, och det är inget jag strävar efter. Även om en del får för sig det ibland. Det som får mig att må dåligast är tiden. Och att jag inte har tid att umgås med mina vänner så mycket som jag vill. Allt går bara så fort. Men vad farao ska jag dra ner på? Fotbollen? Över min döda kropp! Bandet? Skulle inte tro det heller. Pluggandet? Redan minimerat. Helst hade jag nog dragit ned på bussåkandet. Det tar sån tid. Det går åt runt två timmar om dagen på att vänta på eller åka med bussen. Alternativen är väl att bli effektiv (jo, tjena), slå upp ett tält i badhusparken eller vinna en miljon och skaffa egen lägenhet i stan.

Inga kommentarer: