Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, april 21, 2006

Guess who's back?!? Mohaha!

Åh, naaaw. Så kentigt! Men tyvärr Johanna. Fritidsresor kör med Boeing 737, inte 747. Men det är ju faktiskt ett 737 utanpå Isolaomslaget. Jag gillar i alla fall att flyga. Förutom när det är en massa luftgropar och sånt.

De närmaste dagarna kommer ni antagligen att bli bombade med en massa bilder från våran Svenssonsemester. En väldigt trevlig sådan. Lanzarote är absolut den finaste Kanarieön hittils. De är i och för sig väldigt grå och trista hela bunten, men bebyggelsen är helt klart finast på Lanzarote. Någon snubbe som ville värna om det ursprungliga och motverka alla hotell bestämde att inga hus fick vara högre än två våningar. Alla hus är vita med brun/blå/grön dörr. Väldigt fin idé!



So you think that someone's missing...



Listor är praktiska. Följande saker har hänt/hände inte/bör vetas:
  • Mamma och pappa är fullt övertygade om att alla kan svenska. SNÄLLA rädda mig från svengelskan. Bluhurr!!
  • För att motverka matintaget (frukost: 3 smörgåsar, muffins, varm choklad, yoghurt, frukt) sprang jag minst 3 km om dagen. Vilket leder oss in på nästa punkt (vi har något gemensamt)...
  • Varför är jag så dum att jag inte ens säger hej? Jag och Matilda lyckades hitta våra manliga motsvarigheter. De var överallt. De gjorde exakt samma saker som oss. Tja, för det mesta i alla fall. Jag är dumdumdum. Om du känner att följande ledord passar in på dig: rödvita surfshorts, springa i Sverigefotbollströja och Skåne så snälla lämna en kommentar.

Hmpf.. Nu vill Matilda sova. Förståeligt. Fortsättning följer...

1 kommentar:

heddacarolina sa...

Kontaktannons i ett blogginlägg? Johanna, är du jettlagad eller? Men det borde du inte vara, tidsskillnaden är bara en timme.