Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, december 29, 2005

Snö

Otroligt kass början på den här dagen. Kommer in i sovrummet för att mycket stillsamt ladda min mp3-spelare med lite musik. Råkade visst väcka pappsen som blev.. lite arg. Hatar när folk är arga, särskilt på mig. Han hotade dessutom med att jag skulle få gå från busshållplatsen. 4 km (500 mil i snön). Tur att argheten gick över. För även om min gitarr inte är särskilt tung, så snöade det ändå ganska mycket.

Blev inte så mycket repat idag. Men det var kanske lika bra det, snöbollskrig är bra för själen. Musik är också bra för själen. Skivorna kom på posten idag. Hellacopters- Rock & roll is dead är en fullständigt underbar platta. Kom även Johnossis platta, Laakso- My Goods och Håkans nya.



Kan jag gå med dig hem från bussen
Kan du möta mig på bänken
där vi delade den första folkölen

Inga kommentarer: