Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, december 28, 2005

Heligheten

Jag är trötto. Inte mycket mer att säga. Sitter och väntar på att mina skivor ska komma, vilket antagligen blir imorgon eller dagen efter i morgon. Dagen efter dagen efter i morgon är det nyårsafton. Tur att Malin räddade mig, annars hade jag fått sitta hemma hos grannarna som vanligt.

Ska byta den fruktansvärda nattsärken jag fick i julklapp. Tanke var god, men bäbisblå och sidenband är inte min grej. Ska köpa pärmar till alla mina papper med ackord och texter. Får nog bli ett register till den Heliga pärmen också. Ordning och reda på heligheten.

Förresten är min hosta ganska otrevlig. (Åhåhjaja, nu börjar jag snart låta som farmor). Var tvungen att avbryta ett telefonsamtal, vilket jag tycker var väldigt otrevligt gjort av mig. Men vad gör man inte när man håller på att kvävas?

Inga kommentarer: