Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, januari 04, 2009

Sikta högt

När jag gick från gymmet innan frös mitt hår till en istapp. Ungefär som det brukade göra på rasten efter gympan på mellanstadiet. Jag var rädd att jag skulle bryta av det, men kunde inte motstå frestelsen av att känna knastret mellan fingrarna. Ajabaja. Bara en iaktagelse. När man tentapluggar är man ganska lätt att underhålla. Finns alltid något som verkar mer intressant än att sätta sig med en av psykologibiblarna. Tvätta till exempel! Urkul.

Egentligen är personlighetspsykologi väldigt intressant. Det är nog korvstoppningen som jag inte orkar med. Kommer att bli en hel del ris i kursutväderingen, med tanke på upplägget! Om jag fortfarande har lust när det blir aktuellt funderar jag på ett sabbatsår mellan 2:an och 3:an. Sticka någonstans långt bort under hösten och läsa någon intressant kurs under våren. Hade varit najs. Finns dock alternativ under bearbetning.

Innan det planeras en massa måste jag fixa onsdagens tenta. Sen kan vi börja tänka på annat. Som den lilla visiten i Manchester. Och min och Ellens sommarfest. Det finns många morötter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det där med sommarfest låter najs! men kanske vore idé att göra det till en hela kvällen fest. eftersom det är ingen som kommer ihåg ett jota av kvällen i sommras från och med det vi satte oss på bussen till stan=)

Johanna sa...

haha, du kanske har en poäng där ;) vi får se vart det hela landar! det verkar som om det finns en kollektiv minneslucka efter klockan 11.00..