Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, januari 02, 2009

Årsbästa

Trumvirvel, fanfar och lovsång! Det har hänt otroligt mycker under året och det är svårt att sammanfatta allt. Utan inbördes ordning följer här guldkornen från 2008:

  • Skottland. Visst var det tufft. En kall lägenhet, arbetsförhållanden som inte var helt ok och en vardag där man hela tiden slår ur underläge. Vi gick varandra på nerverna många gånger, jag och du. Men ändå. På det stora hela är du inte bara en vän, du är min syster och den som känner mig allra bäst. Den lilla söta staden Edinburgh gav mig mer skinn på näsan, massor av trevliga skivaffärer, mod att spela inför andra människor och upplevelser av många olika slag.
  • Thailand. Semster! Behöver man säga något mer?
  • Siesta. Vi tog min lilla bil Bajlen ett par mil söderut och hamnade i Hässleholm. Jag höjde medelåldern, blev popfarmor och önskade att jag också bott på reservcampingen. Galet med många fina konserter och trevligt sällskap i form av lillasystern med vän.
  • 20-årsfesten. Som vi fixade och donade! I början av juli firade jag och Ellen vår 20-årsdag i en stor lada mitt i ingenstans. 75 personer, underbar utsikt över ett soligt gult fält, snapsande och dansande. Kanske årets händelse? Hur som helst blir det sommarfest i ladan även 2009!
  • Way Out West. Jag trodde att jag blivit för gammal för sånt. Men när Håkan Hellström började spela kom det fram en liten tår i ögonvrån. Riktigt riktigt fint.
  • Flytten till Göteborg. Hmm... nu blir det svårt här. Det här är ju årets händelse! Igen. Alla människor jag träffat, trevliga p-vetare och andra. Min lilla lägenhet som är bara min och där jag gör som jag vill. Spårvagnarna, havet och göteborgarna.

... och vad hoppas vi att 2009 har att erbjuda?

  • Med största sannolikhet en tur till Manchester i slutet av januari för att hälsa på Annie!
  • Många bra dagar på nya jobbet.
  • Visiter hos Ellen och besök av denna dam. Abstinens.
  • Att plugget ska fortsätta att flyta på.
  • En fin sommar i Göteborg eller Falkenberg. Eller både och.
  • Vind i håret, solen i ögonen och frihet.

Inga kommentarer: