Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, januari 01, 2009

I haven't told you yet I'm gonna be with you

Jag har en liten ask i silver. Den står på tre ben och har lite krusiduller på sidorna. Insidan är täckt av röd filt och det luktar gott när man öppnar den. Vart jag gömmer den är det ingen som vet. I asken lägger jag fina minnen. Inte vilka minnen som helst, utan minnen av dig. Alla detaljer om dig finns där i. Siffror, detaljer, bilder och saker du sagt. Jag brukade hoppas att jag skulle träffa på dig. I stan, på ditt jobb och när du allra minst anande det.

Och när du säger att vi måste hitta på något och jag säger ja och du säger att nu är det väl inte bara så att du säger så och jag säger nej nej nej och spelar jättecool men håller på att avlida. För helt plötsligt står jag där med den där asken i handen. Jag bara undrar. Som jag undrar. Har du också en silverask?

Inga kommentarer: