Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, januari 06, 2009

Nightmares

De röda siffrorna visar 03.41, vaknar helt svettig och undrar vad det är frågan om. Somnar om och hamnar på ett fält med jättehöga buskage och snåriga gångar. Åsa och Emma är med mig. Inte ensam trodde jag, men helt plötsligt försvinner de någonstans långt borta vid horisonten. Det hörs skott bakom mig. Jag är jagad. På liv och död.

Jag börjar springa och kommer till ett vägskäl. I korsningen står en massa olika väsen och skriker otrevliga saker, bland andra Dobby från Harry Potter-böckerna och ett antal andra vättar/monster/tomtar. Hinner inte stanna länge, springer åt vänster. Jag känner hur skott slår ner bakom mig. Vänder mig om och ser en maskerad man i militärkläder och med en k-pist riktad mot mig. Springer lite till. Med risk för mitt liv vänder jag mig om och skriker "Ha! Mig lyckas ni aldrig träffa!". Jag springer ut ur fältet, som nu mer liknar ett majsfält, och börjar skymta ett bostadsområde med likadana hus i olika färger. Misstänkt likt husen på Fajans i Falkenberg. Precis innan alarmet går igång slår en handgranat ner bakom mig. Vaknar med huvudvärk.

Tillbaka till verkligheten. Trycker igång telefonen. Får ett sms fyllt med dåligt samvete. Hoppar in i duschen och känner mig helt borta. Går ut ur duschen för att blåsa mitt hår. Och vad tror ni händer? Hårtorken börjar brinna. Det glöder och ryker och jag blir helt paralyserad. Freeeze. Rycker ur kontakten. Det slutar ryka och jag slänger ut manicken genom ytterdörren.

Fattar fortfarande inte vad som håller på att hända. Jag vaknar ju aldrig på natten och kommer framförallt aldrig ihåg vad jag drömmer! I en liten snabbanalys kom jag fram till att jag 1. Såg på nyheterna igår och blev helt förfärad över vad som händer i Gaza. 2. Jag är stressad över morgondagens tenta och behöver vara ledig. 3. Borde skaffa en ny hårtork.

Inga kommentarer: