Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, januari 13, 2009

Ge mig!

Sanna mina ord; det kliar som bara den i festivalnerven. Allt det gråa och trista och daskiga och äckliga får mig att drömma om sommaren. Förra året besöktes Siesta! i Hässleholm. Jag var popfarmor men ändå en lycklig ost tillsammans med Matilda och Sandra. Vi dansade oss galet trötta, åt langos och önskade att vi också fått bo på reservcampingen. Kan sammanfattas så här.

Min eviga längtan om Emmabodafestivalen börjar kanske blekna lite. Well well, vi får se vart det landar i år. Vinterbadarna arrangerar även en Midsommarfestival som jag tänker bevaka lite. Med tanke på att midsommar är midsommar så hade det varit trevligt att göra något med lite annorlunda förväntningar. Banden på midsommarfestivalen verkar ha tagit riktning mot det elektroniska hållet. Lite mer akustiskt och jag är på!

Sen finns ju alltid gamla Hultan. Massor med minnen av olika slag. '07 var nog det bästa Lenas familjs gamla rostiga Volvokombi med 4 växlar som vi fick putta igång. Det tokregnade på oss, till skillnad från året innan då vi blev grillade och kokta på samma gång. Jag vill minnas att jag och Annie grät till Anna Ternheim för att det var så jäkla bra och dansade oss till extas på Amy Winehouse spelning.

Varken Way Out West (hur ska det kunna toppa förra året??) eller Roskilde har släppt lös några artister. Eller så kanske man borde åka norrut i år? Jag som knappt satt min fot på högre breddgrader än Göteborg och Stockholm kanske borde våga ta klivet. Man vet aldrig!

Inga kommentarer: