Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, januari 08, 2009

En av mina laster

Släpp inte lös mig i en second hand-affär. Eller jo. Gör det. För jag tycker ju det är väldigt trevligt. Idag gick jag och Sofia en liten runda. Första stoppet blev Reggie & Friends. Mitt mål var ju egentligen en kappsäck eller liten resväska som ska få agera handbagage om två veckor. Men nej nej... det blev ännu en 50-talsklänning. En turkos sak som får en att vilja sätta sig på cykeln och dra på picknick med en gång. Det är kanske, för ovanligthetens skull, lite för mycket snö för att vilja picknicka i Göteborg just nu. Men ändå; man kan ju alltid drömma.

Reggie & Friends är för övrigt en välsorterad butik som påminner en hel del om vintagebutikerna i Storbritannien (inte så konstigt, då inspirationen och en del av plaggen kommer därifrån). Kläderna har handgjorda prislappar där det står något kort om plagget, precis som i min favorit Armstrong's på Grassmarket i Edinburgh. Utbudet är kanske inte så stort på Reggie, men det är handplockat och mysigt!

Sen han vi med Emmaus, Röda Korset och Myrorna. Råkade bli en röd scarf på Myrorna. Men det får helt enkelt vara en belöning för att jag tentapluggat som en galning det senaste!

Inga kommentarer: