Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, december 21, 2008

Dagens

Ia efterlyste en spelningslista eller något sånt. Eftersom musiken jag har på min dator egentligen inte speglar riktigt vad jag lyssnar på funkar det inte att koppla in något hög-tech program som bums gör vackra listor. Nä, länge leve gamla hederliga listor. Så från och med nu kommer listorna att återinföras i bloggen!

Dagens lista innehåller musik som är snäll vid ett bakfullt huvud:
Parker Lewis- Det är lungt och fint och vackert och massor av låtar finns att ladda ner här.
Chad VanGaalen- Willow tree har gått på repeat senaste veckorna. Runtruntrunt. Man vaggas liksom in i den drömska lilla världen.
First Aid Kit- Grymt duktiga systrarna Klara och Johanna gör akustiska folkinspirerade små poplåtar. Deras cover på Fleet Foxes Tiger Mountain Peasant Song är... ja... fenomenal.
Ane Brun- Fröken Brun är typisk söndagsmusik på våning fyra. Helst ska det vara låtarna från skivan Duets, men det finns fler guldkorn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wahooo! Musiktips! Man tackar och bockar och allt sådant där! När jag kommer hem trött och sliten från jobbet imorgon ska jag ta mig an denna finfina present på det sätt den förtjänar! ^^

ps. Är grymt avundsjuk på alla era fantastiska spelningar i gbg! Önskar Uppsala kunde poppa till sig lite! Anttila liksom.. mmm! ds.
kram