Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, november 29, 2008

Maslow

Min hjärna är möööör. Gick upp aptidigt och gick en promenad för att sedan sätta mig med Emma på biblioteket och plugga. Och där har vi suttit. Sida upp och sida ner. Tog dock en välbehövlig paus där en sjukt lyxig sallad med valnötter, kyckling och chèvre intogs. Traskade runt en stund på julmarknaden i Haga, som i och för sig inte var så mycket till julmarknad men som däremot innehöll en hel del annat. Som människor till exempel. Massor med människor. Och blåsorkestrar! Hela två stycken. Jag blev jättefascinerad.

Nu är jag inte riktigt lika fascinerad längre. Reptilhjärnan har kickat in eftersom ordinarie blivit överbelastad och tagit en restresa till jagvetintevart. Jag fryser om fötterna. Behöver kärlek. Behöver ett varmt bad. Behöver popcorn.

Så får det bli. Popcorn i soffan i brist på annat. Kanske borde slå på tv:n? Händer inte särskilt ofta att den står på. Har ingen koll alls på vad som går på lördagskvällar.

Inga kommentarer: