Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, oktober 31, 2008

Run run run, fall fall fall...

Jag hetsäter russin. Springer runt i lägenheten och samlar sporadiskt ihop prylar och pinaler som kan behövas. Det är kallt och krispigt ute. Det bet i kinderna innan på spårvganshållplatsen. Provlyssnar Marit Bergmans nya låt 1985 och blir glad glad glad. Tänker på Pelle Carlberg. Är det 1984 eller 1985 hans låt heter?

Snart Falkenberg. Kommer inte ihåg när jag var där sist. Jag vet bara att jag kände hur det luktade. Hemma. Något man kan utan och innan. Min plats jämte pappa på soffan i köket. Hur man ska gå på golvet i finrummet för att det inte ska knaka. Och Kaestin såklart. Hur lagligt är det egentligen av en lillasyster att bli 18? Min lilla syster håller på att bli stor. Vi borde börja röja runt tillsammans nu. Vi har ju lite att ta igen.

Well well. Ett ryck med de multiprofessionella teamen nu.

Inga kommentarer: