Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, oktober 15, 2008

Om att sälja sig själv

Det är lite lustigt det där. Det där med att söka jobb. Jag har varit på en enda anställningsintervju i hela mitt liv. Den ägde rum på min arbetsplats i Skottland och kändes, tja.. inte så allvarlig? På ett sätt var den ju det, men samtidigt kändes det så enkelt. Jag och Ellen gick ut och delade ut ett par CV:n, Paul ringer upp dagen efter och vi båda får komma på intervju.

Är fruktansvärt peppad. Ikväll ska det produceras skräddarsydda CV:n så det ryker om det. Att det är lågkonjuktur och börsångest och jadajada ska inte stoppa mig. Självförtroendet och flaggan ska vara på topp imorgon. Gamla chefen är larmad (och mycket förstående!!!) om att det kan dyka upp telefonsamtal från konstiga männsikor som frågar om mig.

Vem vet? Inom ett par år kommer det kanske att vara jag som sitter på andra sidan. Som personalassistent/konsult/chef kan man säkert få plöja bland många CV:n, intervjua och anställa. Till baksidan hör att avskeda folk. Men det är bara att vänja sig vid tanken. That's life liksom.

Inga kommentarer: