Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, oktober 07, 2008

Hon som överlevde

Huvudet är tomt. Soppan står på spisen och jag är hungrig. Armarna är lite skakiga. Men den är färdig. Inlämnad. Inget mer att göra åt saken. Första hemtentan är avklarad. Om den sedan bli godkänd eller inte, det orkar jag inte tänka på just nu. Lättnaden har inte kommit än. Kanske till kvällen? En tentaöl och ett socialt liv, tack!

För övrigt bestämde jag redan innan helgen att jag skulle köpa Hello Saferides nya skiva när jag lämnat in tentan. Jag belönar mig själv som man belönar hundarvalpar. Förhoppningsvis funkar det. Och den nya skivan då?

Vid en första genomlyssning... vet inte vad jag ska säga... imponerande? Det ligger mycket pophistoria i låtarna. Och det är bra. Riktigt bra.

Inga kommentarer: