Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, oktober 21, 2008

Att bollsporta eller inte bollsporta, det är frågan

Det gäller att pussla ihop sitt liv på ett bra sätt. Ibland är det inte så lätt. Som när fotbollsträning och gymaktivitet krockar. Då blir det ångest. Ångest måste man bearbeta. Om man inte bearbetar ångest kan man bli sjuk. Om man bli sjuk tynar man ihop. Och sen då?

Nä. Bäst att ta tag i problemen. Se lösningarna.

Helst av allt hade jag pusslat in ett jobb i mitt liv. Vi får se hur det går med det. Det största problemet är inte att skaffa fram tid, utan att någon överhuvudtaget måste vilja anställa mig. Ehh.. ja. Och hur det går till, det har jag ingen aning om. Kanske dags att börja uppvakta folk lite mer personligen? Tål att tänkas på.

Imorgon blir det ingen fotboll. Imorgon blir det innebandy. För det mesta är bollsporter min grej, men innebandy har liksom aldrig fallit sig naturligt. Har säkert med den där klubban att göra. Men är man vice ordförande kan man inte maska och stanna hemma. Måste ju föregå med gott exempel. Höhö.

Inga kommentarer: