Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, augusti 29, 2008

Tro och tvivel

Stod inte ut med mig själv och alla tankarna. När jag bollat dem i huvudet tvåhundraåttiosju gånger fick jag nog. Tankarna studsar alldeles för bra mellan väggarna i lägenheten. Jag har inga tavlor på väggarna än. Drog på joggingskorna och bara gick iväg. Det har gått en vecka nu. En vecka och en dag.

Man kan se havet inte så långt ifrån där jag bor. Fint.

När man inte har något att göra får hjärnan för mycket näring. Övergödning är ju dödligt på lång sikt. Kvällens energi kommer antagligen läggas på att spika lite på min snurrfåtölj. Eventuellt koka lite päron eller äppelmos av all frukten som ligger i kylskåpet. En smak av farmors trädgård. Och om jag vågar, kanske kanske, ringer jag dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att denna låten kanske kan hjälpa:

http://blogg.svt.se/psl/2007/10/01/musik-med-lykke-li/

Ta hand om dig! MVH anonym

Johanna sa...

Riktigt riktigt bra. Tack! Det värmer.

/Johanna