Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

måndag, augusti 25, 2008

Gunilla, den röda och punkterade

Min gamla cykel orkade ända till registreringslokalen på andra sidan Slottskogen. (Knappt jag. Kondis Johanna! Vart tog fotbollsmusklerna vägen?). Misstankarna om punka är dock fortfarande rätt stora. Inte konstigt. Stackarn har ju stått i en lada i sådär 15-20 år.

Jag rullade förbi en cykelaffär för lite luft och sadelhöjning. Hojjen mår alltså, efter omständigheterna, helt okej. Själv känner jag mig en gnutta ensam. För ett par veckor sedan var jag inte själv en enda sekund, nu suger jag åt mig sekunderna av umgänge som en torr trasa. Wettex Deluxe Edition.

Men umgänget kommer säkert smygandes snart. Har lyckats hitta en halvfärdig personalvetare som kan tänka sig att sälja en stor del av de böcker jag behöver i höst. Ska bli intressant att höra vad damen tycker om programmet och om staden och om hur det är och om hur det kommer att bli och allt allt allt. För trots allt så är det ändå väldigt spännande.

När jag rullade hemåt på min nyservade cykel tänkte jag att jag valt precis rätt. Vi får hoppas att det fortsätter så. Nu ska jag ta spårvagnen till Willy:s för en hederlig storhandling. Som den hemmafru jag är kanske ett bullbak väntar? Den som lever får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

kul att höra att cykeln orkade! kan hälsa att bullbak kan ta tid. Emil vill baka bullar igår så vi drog i gång det vid 5-6 tiden och det tar mer tid än man tror men belöningen än ju att äta varma nybakade bullar! inte helt fel=) ha de så bra gumman kram kram PS. vi vann med 2-0 idag=)