Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, juli 11, 2008

20:-

Åhhh, är det inte härligt?? Jag är käääär!

De heter Fanfarlo. Till råga på allt ska de till Way Out West. Förhoppningsvis ska jag också dit.

Om det där antagningsbeskedet bara kunde dimpa ner i min inbox så är bostaden i hamn. De senaste två veckorna har jag sökt igenom alla Second Hand-affärer i hela stan (Agape, Brohjälpen, Kupan, you name it...), rotat på 4 eller 5 loppisar och köpt en soffa på blocket. Allt för min lilla 1:a med kokvrå. Fynden består, förutom av soffan, av två snurrfåtöljer från 60-talet, plåtburkar i mängder, ett gäng storblommiga emaljerade grytor, en pall, ett soffbord, en brun skrivbordslampa, ett fia med knuff och... en väldans massa andra saker.

Imorgon bitti blir det loppis innan jobbet. Förhoppningsvis har den ett skrivbord till mig. Då blir jag glad. Annars blir jag nog glad ändå. Farmor ska ju vara där. Sedan ska jag till jobbet och jobba med grabbgänget. Efter det: 20-årsfest på Klitte! Och jo... sen kommer ju Lena hem på semester från Manchester. På söndag vankas det volontärarbete på STCC och kanske lite grillning på kvällen. Vem vet?

Vilken helg alltså.

Inga kommentarer: