Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, juni 10, 2008

Bland surfare och turister i Apelviken

Är lite småpepp på att se något på Majas i sommar. Ingen sommar utan Majas Vid Havet liksom. Inte konstigt att det är en av mina absoluta favorithak. När jag och Hedda var blott 17 år lyckades vi smita in på den mest magiska Håkan Hellström-konserten någonsin. Ett par hundra personer, en blå himmel och fullständig eufori. Det var längsen...

Precis innan jag fyllde 18 (ännu en insmitning) dracks det gin & tonic på klitterna i Apelviken. Ett smålulligt "jag visste inte att det behövdes leg?" räckte inte så långt. Som tur var lyckades vi hitta en kompis pappa som kunde vara målsman åt mig. Sedan fick vi uppleva Marit Bergman på en armlängds avstånd.

Kollar just nu upp vilka som spelar. Hellsongs eller fredagsklubben Handen på hjärtat med Vapnet som gäster verkar inte helt fel! Eller varför inte Detektivbyrån eller Kristian Anttila? Det här bådar gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hojhoj! Längesedan jag skrev något här nu, undrar varför jag går ju inte här i princip varje dag =)
tänkte mest säga tjoflöjt, att jag diggar nya designen och hoppas allt är bra ^^

Johanna sa...

Hej hopp! Gött att du diggar nya stajlen. Fick ett ryck och gjorde om allt på en kvart. Här är allt fint, hoppas att allt är bra med dig med!