Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, juni 18, 2008

100 rop, tusen tankar

Tiden räcker inte till. Springer iväg. Finns inte. Går åt till annat. Ni ska veta att det händer saker i alla fall.

Sena nätter på staden mynnar ut i trötta dagar på jobbet med tanter, fläskfilé på extrapris och kvalitetstid i fikarummet. Igår satt jag på en sten i Majorna i Göteborg medan min pappa åt korv med bröd. Förhoppningsvis sitter jag på översta våning i just denna stadsdel när hösten tågar in.

Snart är det dags för tjugoårsfest. Det dröjer dock hela 36 dagar tills jag fyller år. Däremot fyllde min vapendragare år i måndags. Klockan 04.16 stod jag utanför hennes fönster med min gitarr. Det var svårt att säga om solen gått upp, eftersom det haglade så mycket. Chockad blev hon i alla fall.

Och nu ska jag spela fotboll. Till helgen är det midsommar. Jag har plockat på tok för många blommor på senaste. Det känns som någon kört in en stavmixer i huvudet på mig. Inte vettigt någonstans.

På något vis lever jag i alla fall.

Inga kommentarer: