Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, januari 17, 2008

Uppdrag: halsogranskning

Min halsokurva har mest liknat stupet i en berg och dalbana de senaste tva manaderna. Till en borjan ar det riktigt riktigt roligt. Festa veckorna igenom, ata brittisk skitmat och sitta i soffan. Men gransen ar nadd. Jag har varit konstant forkyld i tva veckor. Rutinerna har blivit for patagliga.

Det borjade med pilates, med de mest valtranade pensionarerna jag nagonsin sett. I tisdags gick jag och Ellen pa 20/20/20. En salig blanding av manniskor, sjukt jobbigt och faktiskt riktigt roligt. Om en stund ska jag testa Body Balance. Men egentligen spelar det ingen roll hur bra alla pass ar. Det jag egentligen vill ar att det ska sluta regna sa att jag kan ge mig ut och springa. Technodunkande och instangda traningslokaler far dock funka sa lange.

Kan tyvarr inte lova nagot om blabarsmuffinsen. Den varma chokladen har dock ersatts med te. Te ar en gava fran gud. En riktigt bra dag kan jag sakert hinka narmare 1,5 liter. Sant som hander. Nu ska jag ta en promenad in mot stan for att rota lite i nagon skivbutik, ta reda pa nasta veckas schema och skutta vidare mot Glenogle's halsoanlaggning. Gott mos!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag minns en blond liten flicka som för lite drygt ett år sedan sa med en del stolthet i rösten att hon minsann drack varken kaffe eller te, för det var så äckligt.

Jag saknar dig johanna!

Johanna sa...

Du ska vet att jag saknar dig ocksa Annie. Riktigt riktigt mycket. Hoppas att januari inte tar kal pa dig!