Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, januari 15, 2008

Pa min gata hemma i stan

"- Johanna has go' kind of a country style tonight, ha ha!"
"- What?"
"- Your check shirt..."

Och sa borjade jag beratta om det som ingen, tydligen, hade en aning om. Alla djuren, min pappa bonden, traktorerna och det stora gula huset. Mina jobbarkompisar stirrade storogt pa mig:
"- Have... have you eve' milked a cow?"
"- Of course I have!"

De tittar fortfarande pa mig som om jag vore en utomjording varje gang jag namner nagot om bondgarden. Det som alltid varit sjalvklart for mig ar lika spannande som ett paket pa julafton for dem. Det som jag alltid skamts over far jag nu helt plotsligt en anleding att vara stolt over.

Inga kommentarer: