Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, december 25, 2007

Baby bay dry your eyes, and tell the girls I'm back in town

1000 Falkenbergare kommer att traska över Storgatans kullerstenar, svänga ner vid Havets pizzeria, gå förbi parkeringen vid Liljedahls musik och ställa sig i kön till Grand Hotel. "Alla ska dit", är vad de säger. Utsålt.

I kön står förra sommarens ragg, någons ex, älskade och hatade klasskamrater, skolkamrater, jobbarkompisar och någon som är alldeles för full. Jag vet vilka alla är. Alla i Falkenberg vet vilka alla är. Det finns så mycket man inte får prata om. Ändå vet alla allt. Ibland gör det mig illamående.

Naglarna är svarta, min skor alldeles för höga. Ikväll tänker jag inte bry mig om kön. Ikväll ska vi ha kul. Jag har saknat mina vänner. Det ska dansas till de kastar ut oss.

2 kommentarer:

heddacarolina sa...

Alskade hatade Falkenberg. Under min lilla flunsaperiod lanade jag Filmen med stort F av Richard och grat fran forsta sekunden till sista.
Det spelar nog ingen roll hur langt bort man aker, ett smastadsbarn ar alltid ett smastadsbarn. Alla kanner alla, det ar sa det ar, och man hatar det och alskar det pa samma gang.

Jag vet iallfall vilken lat som ska ga pa repeat i min iPod nagon gang i april, fran Oresundsbron och hela vagen hem hem.

Lucky Avenue & 7:th!
Pussparej!!!

Johanna sa...

Ah, herregud.. Den filmen ar gratfilmen nummer 1. Hoppas pa att fa se dig i april!

Puss