Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, november 14, 2007

Semester

Efter att ha jobbat alldeles for manga dagar pa raken far man plotsligt 4 dagars ledigt. 2 dagars betald, jag ni laste ratt: betald, semester. Hur otroligt vuxet ar inte det? Sjalva problemet ar att jag redan efter en dag haller pa att riva lagenhet 2F2.

Nar jag atit min frukost i Johannatid (12.00) beslutade jag mig for att dra pa joggingskorna, packa ner kameran och planboken och bara ga. Utmed Leith Walk finns det en massa Second Hand-affarer. Bethany Trust fyllda av tanter, precis lika sysslolosa som jag. Trevlig sysselsattning. Jag fortsatte min vandring ner mot hamnen. I Water of Leith seglade en stor vit svan runt. 10 minuter senare kommer jag pa mig med sjalv med att ha stirrat pa svanen alldeles for lange. Den sag nastan ut som om den var gjord av papper. Nere vid Ocean Terminal vander jag. Solen i ogonen.

Dag 1 avverkad.

Morgondagens uppdrag, forslag:

  • Reumatismframkallande gitarrmarathon i mycket kylig lagenhet
  • Besoka minst en av kvarterets mystiska arabaffarer
  • Kopa nytt harspray
  • Lyssna alldeles for mycket pa Jens Lekman
  • Nar du trottnat pa Jens Lekman har du ungefar 90 andra skivor att tjata ut
  • Ta nyckeln till var s.k. tradgard och se om det finns nagra lov att plocka
  • Kanske finns det nagon dagledig i var trappuppgang?
  • Bestig Calton Hill och blas bort.
  • Gratis ar gott. Ga och prata med tavlorna pa National Galleries. Renassansdamer ar mycket trevliga!

Jag kommer att bli galen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår precis vad du menar! ibland är det nästan jobbigt att vara ledig! men det är oftast skönt=)ha de bra kram